Dystrybucja nabiału, czyli kilka słów o punktualności

0

Napisał: SEOadmin | W kategorii Ogólna | W dniu 19-02-2020

Dystrybucja, czyli szczegółowe planowanie pracy dostawców, to jedno z zadań, jakie bierze na siebie hurtownia artykułów spożywczych. Budynek tego rodzaju to zazwyczaj imponujących rozmiarów hala, w której znajduje się równie imponująca ilość produktów, odebranych już od ich producentów. Hurtownia to taki rodzaj firmy, który wybawia tych producentów od myślenia o tym, gdzie i kiedy powinny trafić konkretne partie towaru. To z jednej strony przechowalnia tych gotowych do sprzedania rzeczy, a z drugiej – swego rodzaju punkt przeładunkowy, bo w końcu każdy przechowywany tu towar musi zostać załadowany do samochodu i ruszyć w drogę do punktu handlowego, żeby tam trafić w ręce konsumentów.

Czym różni się dystrybucja nabiału od dystrybucji innych towarów?

Na każdy artykuł spożywczy, który leżakuje sobie w hurtowni, w końcu nadejdzie czas – a jak bardzo zbliża się ten termin, pozwalają się zorientować daty przydatności do spożycia, zanotowane na każdym produkcie spożywczym. Te terminy, w przypadku wielu rodzajów suchej żywności, potrafią być naprawdę odległe – ale jest taki rodzaj artykułów spożywczych, który nie daje pracownikom dystrybucji wielkiego pola manewru. Mleczne przetwory to znacznie bardziej delikatne towary – ich przydatność do spożycia przedłużają do pewnego stopnia różne składniki, dodawane prze producentów, jednak jest pewna granica, które nie można przekroczyć. Jeśli klienci sklepu mają znaleźć na półce produkt, który przez kilka dni będzie nadawał się do zjedzenia, ten nabiał musi dotrzeć do tego sklepu odpowiednio wcześniej.

Są hurtownie, dla których dystrybucja nabiału to chleb powszedni – ponieważ zajmują się wyłącznie skupowaniem i ponownym sprzedawaniem mlecznych przetworów. Takie firmy są już w pełni przystosowane do właśnie takiej pracy – a to znaczy że w ich hurtowniach znajdują się przede wszystkim lodówki i chłodziarki, w których mleczne artykuły spokojnie spędzą jakiś czas, zanim ruszą w drogę do sklepów, w których będą już czekać na uwagę konsumentów. Tę drogę do punktów handlowych pokonują zresztą także w dostosowanych do tego pojazdach, czyli takich wyposażonych w podobne chłodziarki. Dobrze zarządzana hurtownia nabiału to taka, w której pracownicy dystrybucji potrafią tak wszystko rozplanować, żeby sprowadzone od producentów towary nie czekały zbyt długo na swoją kolej, żeby ruszyć do sieci handlowej czy osiedlowych sklepów. W przypadku tej żywności, zaplanowanie załadunku i trasy dostawców jest bardzo ważne, żeby nie powiedzieć kluczowe.

Napisz komentarz